EKTHESIKIPOSPRASINIZO2017  

ΟΛΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ!

Μία νοστιμότατη, και όχι πλέον αμαρτωλή, απόλαυση που ταυτόχρονα μειώνει την αρτηριακή πίεση, βελτιώνει την λειτουργία του εγκεφάλου και άλλα πολλά!

 Της Μαρίας Σέρμπου (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)



Η μαύρη σοκολάτα, λοιπόν, δεν είναι μία ένοχη απόλαυση όπως την έχουν ‘κατηγορήσει’ πολλοί, αλλά προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία μας. Η αυθεντική μαύρη σοκολάτα – η μη επεξεργασμένη και γεμάτη γλυκαντικές ουσίες σοκολάτα γάλακτος – είναι πραγματικά γεμάτη με ουσίες που μας κάνουν καλό!

Σαφώς όχι όλες οι σοκολάτες που κυκλοφορούν στο εμπόριο έχουν την ίδια διατροφική αξία και οφέλη. Το βασικό πράγμα που πρέπει να προσέξουμε είναι το είδος της σοκολάτας που αγοράζουμε, καθώς ορισμένες από τις θρεπτικές ουσίες της καταστρέφονται κατά τη διαδικασία της παραγωγής των προϊόντων που βρίσκουμε συνήθως στα σουπερμάρκετ. Με μια ματιά στα συστατικά, όμως, μπορούμε να καταλάβουμε ποια είναι η κατάλληλη σοκολάτα: αν έχει περιεκτικότητα κακάο από 60% και πάνω, τότε είναι γεμάτη με θρεπτικές ουσίες και αντιοξειδωτικά, καθώς και ελάχιστη ζάχαρη.

Ο καλύτερος όμως τρόπος να πάρουμε όλα τα οφέλη που έχει να μας προσφέρει η σοκολάτα είναι να καταναλώνουμε τα (άγλυκα) cacao nibs (οι θρυμματισμένοι καρποί του κακαόδεντρου). Μπορεί ο πικρός, ‘κρατσανιστός’, καρπός που μοιάζει με σπόρο, να μην θυμίζει την γλυκιά γεύση της σοκολάτας με την οποία μεγαλώσαμε, αλλά η διατροφική του αξία κάνει αυτή μας την ‘θυσία’ να αξίζει..!

Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε τα εξής διατροφικά στοιχεία που μας προσφέρει μισή κούπα (άγλυκου, καθαρού) κακάο με βάση την συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα (Σ.Η.Π.) που χρειάζεται ένας ανθρώπινος οργανισμός: 6% ριβοφλαβίνη (Β2), 4% νιασίνη (Β3), 5% ασβέστιο, 33% σίδηρο, 53% μαγνήσιο, 30% φώσφορο, 40% ψευδάργυρο, 80% χαλκό, 83% μαγγάνιο, 378mg ω6 λιπαρά οξέα, 99mg καφεΐνη, και 880mg θεοβρωμίνη.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η σοκολάτα υγείας είναι η «βασίλισσα» των αντιοξειδωτικών μιας και συγκεντρώνει πολύ υψηλές ποσότητες διαφόρων ισχυρών αντιοξειδωτικών ουσιών (πολυφαινόλες, φλαβονόλες, κατεχίνες) που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες προτού εξαπλωθούν στον οργανισμό μας και δημιουργήσουν ποικίλα προβλήματα – μέχρι και καρκίνο. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας φλαβονοειδών το κακάο και, κατά συνέπεια, η μαύρη σοκολάτα έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και, έτσι, ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Τα φλαβονοειδή έχουν ακόμη θετική επίδραση κατά του διαβήτη μιας και ρυθμίζουν τα συστήματα αντίστασης στην ινσουλίνη.

Τα πολλαπλά οφέλη που προσφέρει η κατανάλωση σοκολάτας υγείας με ελάχιστη περιεκτικότητα ζάχαρης δεν σταματούν εδώ. Η σοκολάτα, μεταξύ άλλων, βοηθά στην πρόληψη της κατάθλιψης λόγω των συστατικών που περιέχει (θεοβρωμίνη, ανανταμίδη, φενεθυλαμίνη), ρίχνει την αρτηριακή πίεση, μειώνει την ευερεθιστότητα, και προσφέρει ενέργεια όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες.

Έρευνες μικρού μεγέθους έχουν δείξει από καιρό ότι η συχνή πρόσληψη κακάο έχει μια θετική επίδραση στο καρδιαγγειακό μας σύστημα ακόμα και σε περιπτώσεις που ήδη πάσχουν από καρδιαγγειακές παθήσεις. Παρόμοια αποτελέσματα έχουν βρεθεί μετά από έρευνες που εξετάζουν την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας σε σχέση με την εμφάνιση εγκεφαλικού επεισοδίου. Αν και τέτοιου είδους έρευνες δεν μπορούν μέχρι στιγμής να παρέχουν ένα καθοριστικό αποτέλεσμα για την άμεση συσχέτιση των δύο, σίγουρα δείχνουν πως η σοκολάτα υγείας έχει πολλά να μας προσφέρει.

Η ευεργετική επίδραση της σοκολάτας είναι ακόμα πιο ξεκάθαρη όταν εξετάζουμε τα επίπεδα «κακής» και «καλής» χοληστερόλης στον οργανισμό μας. Έχει αποδειχθεί ότι η σοκολάτα αποτρέπει την οξείδωση της «κακής», ή αλλιώς LDL, χοληστερόλης. Συγκεκριμένα, όταν η «κακή» χοληστερόλη οξειδώνεται μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στα όργανα και τις αρτηρίες μας και, εν τέλει, να προκαλέσει καρκίνο. Η λύση σε αυτό είναι πολύ γευστική μιας και η σοκολάτα περιέχει τα πολυπόθητα αντιοξειδωτικά στοιχεία που καταπολεμούν την «κακής» μορφής χοληστερίνη, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν τα ποσοστά της «καλής», HDL, χοληστερίνης. Και σαν να μην έφταναν όλα τα προαναφερθέντα οφέλη, η σοκολάτα έρχεται να βοηθήσει και στην περίπτωση της έκθεσης στην υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου αφού έχει αποδειχθεί ότι αποτρέπει την ζημιά που προκαλείται από τις υπεριώδεις ακτίνες.

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος, όμως, για να απολαύσουμε αυτά τα οφέλη στο μέγιστο είναι να τρώμε καρπούς κακάο, αλλά ακόμα και η υψηλής ποιότητας σοκολάτα υγείας με περιεκτικότητα κακάο από 85% και πάνω κάνει την δουλειά!

Τα καλά που μας προσφέρει η κατανάλωση σοκολάτα υγείας είναι πράγματι τόσα πολλά ώστε κάποιοι να την χαρακτηρίζουν ως «φάρμακο». Δεν χωράει αμφισβήτηση πλέον ότι δεν χρειάζεται να νιώθουμε τύψεις όταν ενδίδουμε στον «πειρασμό» της (μαύρης) σοκολάτας και του κακάο ακόμη και σε καθημερινή βάση!


ΠΗΓΗ: www.alternet.org
Photo credits: www.remediesforme.com

Ads

Το prasinizo.gr στο Facebook